perjantai 15. heinäkuuta 2016

Vegaaninen mansikkatuorepuuro



Minulla on mansikkapaniikki. Lööpit julistavat mansikkasesongin olevan loppumaisillaan, ja minä kun olen vasta päässyt kunnollisten mansikoiden äärelle. Yleensä vietän kesä-heinäkuun vaihteen Hangossa, jossa syön päivittäin luottotoimittajani mansikoita. Tänä kesänä olen kuitenkin toistaiseksi ollut Helsingin mansikka-apajien varassa, eikä täältä todellakaan ole kovin helppoa löytää priima marjoja, olen nähkääs laadun suhteen aika nipo.

Nyt minulla on siis kiire syödä mansikoita tilaisuuden tullen kaikissa muodoissaan. Heinäkuussa olen aloittanut monta aamua tällä super herkullisella mansikkatuorepuurolla, jonka resepti minun on postattava nyt, ennen kuin kesämansikat tykkänään loppuvat. Tämän postauksen jälkeen pidän blogissa puurotauon, mutta kotona en sitä suinkaan aio tehdä.  

Mantelinen mansikkatuorepuuro (kahdelle)

2,5 dl tuoreita mansikoita
2 dl (gluteenittomia)kaurahiutaleita
2 rkl auringonkukansiemeniä
2 dl mantelimaitoa

Lisäksi 

pähkinöitä
tuoreita marjoja

Murskaa mansikat kulhossa esim. perunasurvimella. Sekoita kaikki ainekset kulhossa ja anna tekeytyä yön yli jääkaapissa. Nauti seuraavana aamuna pähkinöiden ja tuoreiden marjojen kanssa.



Ei kommentteja: